Co musimy wiedzieć o self publishing’u?

Każdy początkujący autor pragnie w jak najszybszym tempie podzielić się z masami treścią swojej twórczości. Jednak zdarza się, że dzieło, nad którym pracował niedoświadczony artysta nie zdobywa przychylności wydawnictw. Bez takiego patronatu niezwykle ciężko jest opublikować książkę i osiągnąć przy tym sukces. Na szczęście istnieje alternatywna opcja, umożliwiająca pisarzom udostępnienie swojej wieloletniej pracy.

Self publishing dla początkujących

self publishing wydawnictwoOdmowa wydawnictwa dotycząca wydania książki może być dla początkującego autora niemałym ciosem. Wielu z nich uważa swoją twórczość za prawdziwe dzieła sztuki literackiej- przeżywają więc niemały szok, kiedy wydawca sprowadza ich na ziemię nie wróżąc przyszłości ich książce. Jest to zrozumiałe: wydawca bierze pod uwagę przede wszystkim kwestie marketingowe. Jednak jeżeli autor jest przekonany co do swojego sukcesu, może starać się o to, aby jego książka ujrzała światło dzienne w inny sposób. Możliwy jest bowiem self publishing wydawnictwo, które wybierzemy na naszego patrona będzie gotowe na to, by wydać zgłoszoną przez nas książkę praktycznie od razu. A właściwie w momencie, kiedy wpłyną wszystkie opłaty mające pokryć koszty jej wydania. Tak: wydawnictwo zajmuje się technicznymi zabiegami (korekta, redakcja, projekt okładki itp.) oraz dystrybucją i promocją, do autora natomiast należy podjęcie decyzji dotyczącej wielkości nakładu. Self- publishing jest wymarzonym wyjściem dla początkujących autorów, którzy nie mieli szczęścia do tradycyjnych wydawnictw. Wydana samodzielnie książka daje możliwości zaistnienia w świecie literackim i zdobycia wymaganego doświadczenia. Jeżeli twórczość pisarza spotka się z aprobatą ze strony czytelników ma on duże szanse na to by z powodzeniem kontynuować swoją pracę. Co więcej, w bardzo wielu przypadkach zdarza się, że większe wydawnictwa same zabiegają o względy autorów, którzy jeszcze nie tak dawno pukali do ich drzwi.

Z początku, książka wydana w ten sposób może nie generować większych przychodów. Widocznych rezultatów można się spodziewać dopiero, gdy zdobędziemy wysokie miejsce w rankingu czytelników i zyskamy przychylne opinie krytyków. Odpowiednio wypromowana książka, np. w mediach społecznościowych, może zachęcić nowych odbiorców. Wydana „własnoręcznie” książka może w ciągu kilku miesięcy przynieść ogromy dochód, albo wstrzymywać przypływ gotówki wiele lat.